• Afdeling Almelo

Katholieke Belangen Organisatie voor Senioren Overijssel – Afdeling Almelo (KBO)

KBO behartigt de belangen van semioren in het algemeen en van de leden in het bijzonder, vooral zij die daartoe zelf niet meer in staat zijn. De KBO maakt zich sterk voor een goed pensioen, een betaalbare en optimaal functionerende gezondheidszorg, een veilige en comfortabele woonomgeving, goed vervoer en een uitgebreid scala aan ontspanning en opleidingsmogelijkheden.

Wie zijn wij?

De Afdeling Almelo  stelt zich ten doel de materiële en geestelijke belangen van de senioren van Almelo in de meest uitgebreide zin te behartigen.

Wat doen wij?

Het bestuur van de Afdeling Almelo organiseert regelmatig bijeenkomsten voor ontmoeting, ontspanning en ontwikkeling. Verder kunnen senioren bij de afdeling terecht voor persoonlijk advies als het gaat om zorg, inkomen, huisvesting, welzijn, veiligheid en mobiliteit.

Leden van de KBO kunnen gebruikmaken van diverse ledenvoordelen. Meer hierover kunt u lezen op de centrale website van KBO-Overijssel.nl

Wat kunt u doen?

De KBO organiseert het gehele jaar door activiteiten voor leden. Lees meer over deze activiteiten op deze website.

Wilt u zich actief inzetten? Dan kan dat natuurlijk ook. Neem hiervoor contact op met de secretaris van de afdeling. email: riavanwijk58@gmail.com

Tevens zijn wij als KBO aangesloten bij de Stichting COSBO, dit een samenwerking van de gezamenlijke Senioren Bonden in Almelo, t.w:   KBO, OVA en PCOB